My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 12 mars 2011

Snart börjar allvaret..!

Av Malin Helmker - 12 mars 2011 10:47

Får börja inlägget med att nämna lite om gårdagens tsunamikatastrof i Japan, finns inga ord för det som hänt, tkr att dt är jätte hemskt! Man kan inte fatta dt liksom...


Snart är dt dags för allvaret, på måndag börjar praktiken. Känns både pirrigt och nervöst, men jag ska försöka att inte ha några som helst förväntningar, men dt är svårt, man vill så gärna veta! Igår hade vi iaf en sista förberedelse inför praktiken och dt vi iaf ska tänka på att dt inte är svenska "saft och bulle kulturen" ute på arbetsplatserna i Tyskland, men IKEA är tydligen lite av ett undantag ;) Denna vecka var vår sista "vanliga" vecka i skolan, känns både skönt men samtidigt så kmr man nog sakna de härliga korta dagarna tsm med de andra lite granna. Men dt som känns lite skönt ändå att vi kmr jobba hela dagarna men inte ha ngt att göra sen när man kmr hem. Nu under intensivkursen har dt varit rätt mkt plugg att göra varje dag för att hänga med. Skolan är dock inte slut än,,varje fredag kmr vi ha lektion. Trots att vi bara gått i skolan tre dagar denna vecka har vi ändå hunnit med rätt mkt. I onsdags var dt min tur att ta med en tidningsartikel och presentera den och ställa diskussionsfrågor till klassen och i torsdags hade vi prov igen. Kändes ändå som att allt gick bra,, hoppas jag :) Förutom dt har jag även läst mkt i Anne Frank, dt är inte alltid så lätt eftersom man inte förstår riktigt allt,,men dt går bättre. Hoppas jag hinner läsa ut den i tid bara, den 1/4 ska boken vara utläst..


Denna vecka har jag även börjat träna lite mer, både i onsdags och igår sprang jag lite längs Rhein, überhärligt!


Igår kväll gick jag,Elin,Gabbi och Matilda och såg Oscars belönade The King's Speech med bl.a Colin Firth och Helena Bonham Carter i rollerna. Den va inte riktigt som vi hade tänkt oss faktiskt, men absolut värd att se!

  


  

Måste bara få presentera Zimba och Alicias UNDERBART SNYGGA barnbarn som till helgen både blev Champion + BIV i Danmark, CH Tintomara's Tajger Woods. Pappa är ur min A-Kull IC S*Golden High's Abra Kadabra. Ägare till Abra Kadabra "Abbe" och Tajger Woods är Ilga Liljenberg, Tintomara's 


Idag ska vi faktiskt åka ut på en roadtrip och utforska mer av Düsseldorf! =) Så vi får se var vi hamnar. Ikväll ska jag iaf titta på MELLO! =D


  

Igår gjorde vi också en sjukt god lasagne!! =)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards