My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 18 mars 2011

Borås nästa! =) + Biljett till ESC Semifinal 12/5

Av Malin Helmker - 18 mars 2011 21:45

Ja då var dt äntligen dags att damma av väskan för att tidigt imorrn bitti flyga till Sverige, imorrn är dt nämnligen prisutdelning för årets katt i Borås på Grand Hotell =)


Prisutdelningen har jag tjatat mkt om,, jag vet!! =) Så på söndag flyger jag hem med 2 pokaler. 1 pokal för Alexia som bästa vuxen kat.3, 1 pokal till Alicia som 2:a bästa avelshona kat.3 =D Det ska bli så kul! När man dessutom har en katt som blivit 1:a är middagen gratis! Efter dt kmr jag åka till Jönköping och sova där under natten ;)


Inatt vid halv 4 åker jag hemmifrån med pendeltåget till flygplatsen, vid 6-tiden lyfter planet, ett byte i Amsterdam och vid 10-tiden landar jag på Landvetter (Göteborg).


  

Hem till kalla Sverige igen efter 9v i Tyskland, bäst att packa med vinterjackan! I Düsseldorf har jag hängt av mig den för länge sen, i veckan var dt t.o.m upp mot 20 grader här!

  

Idag köpte jag,Elin,Gabbi,Matilda och Amanda biljetter till EUROVISION SONG CONTEST Semifinal 12/5- när Sverige är med såklart! Så vi får göra så gott vi kan och heja på Eric, inte för att jag är jätte förtjust i låten men ESC får man bara inte missa när den väl är här i Düsseldorf =D


Man kanske skulle få sig lite sömn innan man ska åka, först ska jag bara skicka in loggboken för denna vecka till skolan. I veckan fick vi även reda på att en av våra lärare ska sluta eftersom han fick så dålig kritik av oss för några veckor sedan då vi fick fylla i en enkät om vad vi tyckte om kursen m.m lite snopet faktiskt. Jag har inte varit nöjd med honom men man känner sig lite skyldig ändå, han är tydligen jobbat för IS-Düsseldorf i många år med,,ajja men så kan dt gå.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards