My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Ein ganz normales Dienstag :)

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)


Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare för att vara med på ett stort obligatoriskt möte för alla "mitarbeiter" 7.45 Och eftersom min chef tyckte att dt skulle va bra om jag va med på dt så är dt lika bra att komma, info som berör IKEA Reisholz kan ju vara bra att veta eftersom man ändå ska vara där drygt 3 mån till. Hittills känns dt fortfarande bra, jag börjar känna mig mer och mer som en i teamet (tror jag iaf hihi), jag är iaf glad över att jag hamnade på den avdeln. jag gjorde, var innan plac. på belysning men bad om att få byta till dekorations avdeln. men tack och lov hamnade jag inte där!, har inte fått en jätte positiv uppfattning av dem som jobbar där, stöter på dem då och då när vi sorterar varor tsm m.m Hur som helst trivs jag jätte bra med dem jag jobbar med, och dt är verkligen A och O! Tror att dt är den främsta förutsättningen till att man trivs på praktiken och kan göra ett bra jobb.


Jag börjar iaf vänja mig mer och mer med 8 timmars arbetsdag och ca 2 timmars resa till och från IKEA varje dag. Trots att man är trött varje kväll och typ inte orkar lr har tid för så mkt annat känns dt ändå jätte bra med praktiken. Efter 8v vid skolbänken känns dt skönt med praktik! Och man lär sig så mkt mer med. Man ställs inför situationer hela tiden där man måste prata tyska, och dt börjar också kännas bättre och bättre nu. Kan svara på mkt frågor själv på ngt så när bra sätt hoppas jag ;)


Det som är bra är att dt sällan blir dötid (värsta jag vet), alltid ngt att göra. Förra veckan när dt va "Kvinna Woche" hade vi fullt upp med att se till att våra produkter som förtillfället va prissänkta gick bra. Denna vecka håller vi på att förbereda inför en stor kanpanj nästa vecka med massor av prissänkta köksartiklar. Inför dt är dt mkt som ska ses över och förutom dt är sommarsortimentet på inrullning. Ständigt är dt varor som går bättre/sämre och dt är vår uppg att se till att dt som går sämre placeras bättre och får en bättre kommunikation med kunden. Idag tex. fick jag sätta upp extra hyllor för en glasserie som förtillfället går sämre och placera massa glas bakom själva glasen. Kommunikation mellan produkt och kund görs på 4 olika sätt på IKEA, och dt på ett mkt tydligt sätt, och tänk på dt nästa gång ni besöker IKEA, visst missar man inget? Iaf inte de viktigaste produkterna...Dt är mkt med dt där, men intressant på sitt sätt!


Idag när jag kom hem låg ett brev från Sverige utanför min dörr, man bli alltid lika glad. Förutom dt fick jag reda på att Moa och Sara bokat biljetter till oss i maj, ska bli jätte kul!! =) Har även skypat en lång stund och "pepptalkat" med Mikaela som åker till England på söndag för att jobba som Au pair där i ett år! Lycka till !! :)


På fredag är dt dags för skola igen, innan dess måste jag göra klart loggboken för denna vecka, läsa ut Anne Frank + massa grammatik. På fredag är dt också bara en vecka kvar innan jag åker till Sverige igen, men dt ska bli jätte kul. Ser fram emot Sydkattens utställning i Malmö, första gången på länge som jag åker utan katt, men dt kan också vara skönt ibland, framförallt slipper man bli nervös! Nervös kmr jag bli så att dt räcker och bli över på utställningen i Nyköping på långredagen dit Lina och Alexia är anmälda!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 27 mars 2011 12:37

Igår tyckte vi att dt va dax för Bullbak i huset, och så blev dt! =D Förra veckan när jag va i gbg köpte jag med mig lite jäst och sverigeformar m.m som jag inte hittat här ifall vi skulle bli sugna att baka ;)     Oh hej, oh hå! Bullbak på G!...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards