My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 8 april 2011

Malmö Calling! ;)

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!


Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D


Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag skrev sisst (om man tkr att över en veckas uppehåll är länge)... så jag får sammanfatta veckan lite kort :) Praktiken har rullat på bra, denna vecka kom våran kollega tillbaka som varit sjuk, även hon riktigt trevlig! Denna vecka har jag fått jobba mkt själv, men dt har funkat bra. Ibland är dt faktiskt ärligt talat lite skönt att vara själv ibland, och nu efter 4:e praktikveckan funkar dt relativt bra. Men fick bara lite panik igår när jag fick ha vår telefon för först gången som typ ringde var 5:e minut ;) lite svettningar fick jag bara, ingen fara annars!

   

Me at IKEA, kanske inte bästa bilden på mig då ;)


Denna vecka har jag fått gjort lite kommunikation igen och hade som projekt i tisdags att ändra om en hel vägg. Själva upphängningen i sig tar inte så lång tid, men allt annat, hämta och lämna saker från lagret och samtidigt svara på frågor från kunderna, men efter ett par timmar var jag färdig! Igår fick jag även sätta upp lite hyllor på köksavdelningen våningen över, och eftersom min chef kom på dt lite sent fick jag jobba över lite. Efter jag slutade sen gick jag in en sväng och skulle handla lite, kändes jätte konstigt att vara kund men skönt på ett sätt eftersom att ingen kom fram och ville något.

 

Uppsättning av hyllor, check!

 

Tillbaka lite till förra veckan då vi faktiskt hade Sverigebesök här! Elins syster Anna + hennes kompis Sara var på besök =D I lördags åkte vi till Köln i värmen = 25 grader. Under dagen var vi där och shoppade och njöt av dt härliga vädret vid Rhen, lite senare på ef.m åktevi tillbaka till Düsseldorf och gjorde i ordning oss för kvällen/natten för att sedan åka tillbaka till Köln och möta upp Annas pojkvän Mattias och hans kompisar. Vi gick ut på ett ställe lite utanför city i Ehrenfeld, klubb Sensor. Klubben var väll inte helt som vi tänkt oss men vi hade kul iaf, fick t.o.m prata lite svenska med ett tyskstudent som bott i Sverige under ett år men var trots dt jätte duktig. Helgen bara rusade förbi och i söndags kväll var dt dags för Anna och Sara och åka upp till Berlin där Anna pluggar för tillfället.


Härligaste dagen i Köln, Anna,Elin & Sara 

      

Dags för utgång i Köln!     Söndag ef.m i Düsseldorf tsm med en av Annas kompisar från hennes gamla WG här i Düsseldorf.


Jag har riktigt sett fram emot denna helg i Malmö. Kattutställning bägge dagarna, utan katt men kommer gå assistent bägge dagarna =) Ska även bli kul att träffa lite släktingar som kommer dit, Alfons från min första kull ställs ut på söndag, en barnbarn till Zimba kommer också på söndag, och en son till Abra Kadabra "Tajger" som jag visat här på bloggen tidigare ställs bägge dagarna. Kommer definitivt ta massa bilder och blogga om dt sen nästa vecka!


Idag skiner solen utanför fönstret, ser ut att bli en kanondag! Ska bara hinna packa dt sista nu och ta mig till skolan till 11.00 då jag har "utvecklingssamtal" om praktiken, sedan har jag bara 3 timmars lektion på ef.m och åker sedan ut till flygplatsen! Planet till Köpenhamn går vid 19-tiden ikväll, förhoppningsvis är jag inne sedan i Malmö vid 22-tiden :) Samtidigt som jag är i Malmö åker Elin till Berlin och hälsar på Anna under helgen faktiskt :)


På söndag åker jag tillbaka till Düsseldorf på kvällen efter utställningen och kommer hem rätt sent tror jag. Lite synd att man inte hinner åka hem till Örebro, men dt är bar 2 veckor kvar nu tills jag åker hem. Jag faktiskt erkänna att jag längtar! :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Av Malin Helmker - 27 mars 2011 12:37

Igår tyckte vi att dt va dax för Bullbak i huset, och så blev dt! =D Förra veckan när jag va i gbg köpte jag med mig lite jäst och sverigeformar m.m som jag inte hittat här ifall vi skulle bli sugna att baka ;)     Oh hej, oh hå! Bullbak på G!...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards