My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 21 april 2011

More and more Cats!

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)


I förra inlägget som jag skrev var strax innan jag åkte till Malmö, vilket blev en toppen helg! På fredag kvällen landade jag på Kastrup i Köpenhamn och tog mig sedan vidare över bron och till hotellet som ligger precis brevid utställningshallen Europa porten. Kände igen mig en hel del eftersom jag var där och ställde ut för nu tre år sedan. Kändes lite konstigt att åka utan katt, men dt var lika kul ändå! Räknade ut att dt faktiskt var 4 mån sedan senaste utställningen för min del. Vilket fall som helst gick jag assistent bägge dagarna, super kul! =) På utställningen fanns även lite släkt på plats, från A-kullen IP S*Golden High's Alfonzo Angelo (lila) samt barnbarnet till Zimba och Alicia CH Tintomara's Tajger Woods (brun). Så dt var kul att träffa dem såklart! =)

           

IP S*Golden High's Alfonso Angelo

Mys på hotellrummet tsm med Anna och manxen Märtha-Louise!

   

Det var skönt att vara i Sverige igen, synd var bara att helgen gick så fort (som alltid). Förutom utställningen hann jag även med en kort shoppingrunda på Coop ;) innan dt var dags att åka "hem" igen. Hemresan blev lite mer omtummlad än jag hade tänkt mig. För dt första höll jag på att missa tåget jag skulle åka med till flygplatsen eftersom jag missade den bussen jag tänkte ta först till tågstationen, men som tur var hann jag med tillslut men dt var knappt att jag hann. Allt gick bra sen på Kastrup, och vid gaten träffade jag Matilda som också varit hemma under helgen. Flygresan till Düsseldorf gick bra förutom vid landningen då planet bara några sekunder efter landningen tvingades turbostarta om igen pga. för hög hastighet, så dt blev en liten extra tur runt stan innan vi kunde landa igen. Hemma var jag först vid midnatt, men dt var iaf inga problem att kliva upp sen på måndagen och åka till jobbet.

 

Förra helgen åkte jag på ytterliggare en kattutställning i Oberhausen (lite utanför Düsseldorf). Det var som förra gången en WCF-utställning och denna gång en "Weltaustellung" som arrangeras av WCF på vissa utställningar där katterna har chansen att ta den allra högsta titeln World Champion/Premier vilket dt bara kan göra om dt finns domare från andra världsdelar vilket dt gjorde, 1 från USA och 2 från Sydafrika hade hittat till lilla Oberhausen ;) På utställningen träffade jag

många som jag träffade förra gången i Coesfeld, dt som jag inte var beredd på var att de kollat upp att jag är medlem i Burmese Purebred Cat Alliance, vilket inte var så populärt hos vissa, men trots de var de jätte trevliga och tillmötesgående och fick även gosa lite med några av deras katter och ta bilder. Extra intresant på denna utställningen var att dt fanns 3 mkt sällsynta exemplar av Mandalay (solid burma), nyligen importerade från Nya Zeeland och förtilfället finns dt bara 5 stycken i hela Europa, och 3 fick jag se på utställningen :) Typmässigt ska de standardmässigt vara som burman, men dessa jag såg var mer av den engelska typen (lång nos och mkt svagt rundad panna), men som utställarna förklara för mig måste rasen har mer tid och gå i genarationer innan dt händer något. Som förra gången var dt även mkt silverburmor på plats, denna gång fick jag även se en ganska sällsynt variant, lilasilver tickad tabby. De fanns även en burmakull på plats, 7 kattungar i både silver och "vanlig" färg. Typen på ungarna var i förhållande till de andra burmorna på utställningen riktigt bra! Pappan till kullen var en dansk import från en uppfödare med endel svenska linjer faktiskt.

Cinnamon & Fawn Mandalay   

Lilasilvertickad tabby burma

   

På utställningen fanns även lite svenska skogkatter på plats coh även skogkatter med svenska linjer, lite kul! Fick även se raser jag aldrig sett tidigare som Thai, Munschkin och American Wirehair. Mkt intressant iallafall även om mina avelsvärderingar inte hör hemma hos raserna som är godkända i WCF.


Måste bara passa på att samma helg i Trondheim (Norge) blev Zimbas barbarn NO*Snotra's Embla BIS-ungdjur, på samma utställning deltog även hans dotter S*Activity's Emelie och blev Champion. Hans son SE*Jaktfjällan's Andor Emanuel som också ställdes ut samma helg i Hallstahammar och fick sitt första cert till Champion!

   

Manx i tickad variant  

Utställare från Cypern! 

Läcker bengal

Best in Show + mina shoppingfynd :)

     

Det rullar fortfarande på bra på jobbet ;) Jag trivs fortfarande jätte bra även om jag stör mig på vissa ibland. Förra veckan fick jag bl.a delta på en ytterliggare brandutbildning, lite mer teoretisk denna gång men intressant. Bra iaf att veta vad man ska göra om dt skulle börja brinna även om jag är nästan säker på att jag ändå skulle få panik om dt skulle hända. Denna vecka har jag gjort lite andra saker på IKEA. I tisdags fick jag tsm med Niklas göra en fortbildning på datorn om IKEAs värderingar och affärsidé, miljö, energi m.m och igår fick jag göra en kundundersökning där jag "förföljde" kunderna i Kinder & family abteilung. Jätte intressant faktiskt! Undersökningen görs regelbundet på alla avdelningar. Jag hade på mina egna kläder och gick efter 25 kunder och antecknade. Många var riktigt roliga att följa ;)


Denna vecka har varit kort! Har bara jobbat tills igår (onsdag), efter som vi åker hem till Sverige idag och denna gång ska jag äntligen åka hem på riktigt! =) Ska bli så kul! Vi åker vid 15-tiden här ifrån Düsseldorf till Weeze, ca 8 mil bort. Ikväll landar vi i Nyköping där jag stannar under natter för att delta på Östkattens utställning imorrn med Alexia och Lina, längtar!! :)


Denna bild tagit utanför IKEA får avsluta inlägget! Här är dt verkligen vår eller rättare sagt sommar, i veckan har dt varit uppmot 30 grader! :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Av Malin Helmker - 27 mars 2011 12:37

Igår tyckte vi att dt va dax för Bullbak i huset, och så blev dt! =D Förra veckan när jag va i gbg köpte jag med mig lite jäst och sverigeformar m.m som jag inte hittat här ifall vi skulle bli sugna att baka ;)     Oh hej, oh hå! Bullbak på G!...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards