My Life In Germany

Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!     

Floragarten


Kolla skillnaderna!

 

Rheinprommenaden i Februari

   

..ett par månader senare i Maj   

Mediahafen i februari

Mediahafen i maj  

Och tillslut vårt kära Bachstrasse, bild från januari

 

...På Bachstrasse i maj

ESC närmar sig med stormsteg och värdstaden Düsseldorf är redan på högvarv!

  

Schwarzkopf, en av huvudsponsorerna har byggt upp en studio mitt i stan.

            

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)

 

Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)    


Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta tiden lite var påsken i Svea toppen! 4 intensiva dagar, men är glad att jag hann med mkt ändå. På torsdag kväll landade vi i Nyköping där jag stannade kvar under natten medan Elin rullade hem mot Örebro eftersom jag på fredagen skulle ställa ut Alexia och Lina på östkattens utställning. Det va jätte kul att träffa kissarna igen, har verkligen saknat dem! Utställningen gick helt okej, Alexia var inte i den bästa konditionen men fick trots det en kanon bedömning och tog sitt HP. Lina fick även hon HP och blev dessutom nominerad, men fick nöja sig med det eftersom hon inte heller är i den bästa konditionen för tillfället. Men dt är bara att ladda om! 4-5 juni kommer Alexia och Alicia delta på NERKs utställning! =) jag kmr faktiskt åka hem och vara med under hela helgen, ska bli jätte kul!


   

I väntan på planet på Düsseldorf-Weeze Airport

    

 

Jag och Alexia i sin nya Årets Katt outfit ;)

 

Under påskhelgen hann jag även träffa många av kompisarna. På lördag kväll åkte jag tsm med Johannah,Fredrik & Emil ut till Hampetorp och hade grillkväll :) Med var också Alfons (sibirisk katt på snart 6 mån), dt va jätte mysigt! På söndag åkte jag och Sara ut till Moa som bor en bit utanför Örebro och hade en toppen dag =D tack tjejor! Sara och Moa kmr föresten hit till Düsseldorf om mindre än en vecka :)


Hemma hann jag även äta massor av god påsk mat! =) En riktig kanonhelg med andra ord.


På IKEA rullar allt på som vanligt, jag trivs fortfarande jätte bra men jag kan känna ibland att dt blir lite småsaker som man irriterar sig på, och nu när man verkligen lärt känna alla märker man även deras fel och brister, men som sagt i dt stora hela känns dt fortfarande toppen! Nu har jag gjort halva tiden av praktiken och har ca 7 veckor kvar. Helt sjukt att tiden går så fort, denna helg har vi varit här i Düsseldorf i 16v!

  

I veckan har dt faktiskt hänt en hel del här hemma. Som jag skrivit i tidigare inlägg är dt inte det fräshaste huset vi bor i och i veckan tog faktiskt en av våra mitbewohners tag i dt hela och gjorde en putsplan vilket slutade med att jag,Linn och Elin röjde & städade hela köket i torsdags kväll, inte nog med dt började typ alla städa i resten av huset, så nu är dt iaf lite bättre ;)


Det börjar verkligen närma sig Eurovision här i Düsseldorf! Och dt är redan högt tryck! En bit från oss vid Arcaden var dt spelningar hela dagen och kvällen igår, i stan är dt redan galet mkt på gång. Elin och jag var även ute på flygplatsen förra veckan en sväng och dt va redan full rulle ;) helt crazy!

    

Vi laddar iaf stenhårt inför semifinalen på torsdag på Esprit Arena! Ni får hålla utkik i TV-rutan efter en stor svensk flagga och 5 galna tjejor!


     

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards