My Life In Germany

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Malin Helmker - 26 mars 2011 12:08

Ja då var dt helg igen! Nu har vi varit här i hela 10v, helt obegripligt men sant. Tiden går bara fortare och fortare ju mer tid vi är här, om två veckor har vi varit här halva tiden. 


Denna veckan har varit bra förutom att jag varit konstant trött hela tiden, praktiken tar på krafterna så här i början och på kvällarna när jag kmr hem vid halv 7 orkar jag inte göra särskilt mkt heller men hoppas man antar att dt är så här i början innan man vänjer sig. Antar också att den intensiva resan till Sverige i helgen bidrog till att denna veckan blev lite extra jobbig.


Praktiken må-to har gått bra, man kmr in i dt mer och mer. Nu kan jag nästan våran avdelning utan och innan och rutinerna börjar jag också komma in i mer och mer. Det tråkiga är bara att vi fortfarande är en man kort vilket betyder att dt inte alltid är folk på avdelningen, och vår arbetsledare/chef vill inte att jag är så mkt själv än vilket jag förstår, så jag har även fått jobba lite på barn och familjavdelningen även denna vecka. Även dt har gått bra, lite intressant att även vara på andra avdelningar och jobba. Jag har även fått jobba endel självständigt vilket också gått bra, tkr nästan ibland om dt mer än att känna mig som dt femte hjulet ngn annan stans. I veckan fick jag även nöjet att hjälpa en svensk kund ;) Dt va lite kul och väldigt random! Jag stod och gjorde ngt och så kmr hon plötsligt fram och frågar efter diskborstar (även där skulle jag haft mina aningar) och samtidgt som jag skulle svara henne på tyska märkte hon att jag bröt på svenska och frågade: Är du svensk? Jag ba: öhh..aa..ja! Snacka om att jag blev lite förvånad!? Sen frågade hon om jag gjorde praktik på IKEA och önskade mig lycka till ;) Så lite kul! Känns bra att man kan vara till hjälps ibland iaf. Annars går dt ganska bra när kunderna kmr fram, bara lite knackigt än så länge.


Det känns bra iaf att jag trivs hittils, ett gott tecken på att dt kmr bli en bra praktikperiod. Jag trivs bra med de jag jobbar med och med helheten på IKEA Reisholz. Kul att man kan prata svenska ibland med Matilda och killen från Sverige som jobbar på personalavdelningen. Känns bra helt enkelt :)


 

Nu är dt iaf helg! Och vi ska nog för mestadels ta dt lugnt tror jag, dt behövs! Igår efter skolan var vi ute en bra stund i dt sköna vädret, har varit sol (dryga 20 grader) och värme hela veckan! Synd bara att man fått vara inne så mkt i veckan. Igår kväll gjorde vi en jätte god pasta och kycklingsallad och hade lite 7th heaven maraton! über mysigt =)


 

Kaffe + Mcflurru Rittersport + Anne Frank ute i värmen!


Imorrn blir dt städdag här! I veckan hade vi möte här i huset och bestämde bl.a att vi i fortsättningen kmr ha städdag varannan vecka, så nu ska dt äntligen bli lite ordning, tror dt behövs!


Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards