My Life In Germany

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Malin Helmker - 10 februari 2011 23:11

Då var dt torsdag, igen! Hela veckan har bara svept förbi. Igår och idag har vi haft sovmorron! Urhärligt, om dt inte bara va så att man inte vaknade varje morgon av spårvagnarna som går precis utanför och av hantverkarna som vart i huset skulle dt va bra =) Men man vänjer ju sig så småningom. Just nu hoppas vi på att duschen som de håller på och bygger snart blir klar! Men tyvärr kmr nog vårt lilla kök på våningen jag bor på tas bort och även badrummet brevid, tydligen ska dt bli ytterliggare ett rum, undrar hur dt blir sen med fler personer och ett mindre kök? Ajja, som tur är dt förhoppningsvis ett tag kvar till dess. Men om vi har tur kan vi överklaga och betala mindre i hyra pga. detta, så dt blir till att fajtas med Holger lite!


På f.m gick vi och simmade, überhärligt! Sedan gjorde vi en liten shoppingrunda på Arcaden. Jag hittade bl.a en vårjacka, en skjorta och en sjal! ;) Sedan fick vi lite bråttom till lektionen som började kl.13, så dt blev bara en "quik to go lunch" och springa i väg till skolan, men vi hann i tid ändå ;) Ännu en intensiv lektion med Sabine, och i vanlig ordning har vi fått lite läxor att göra till måndag.


Ikväll har vi varit och bowlat med 5 av våra "mitbewohner" + 2 till =) Jätte kul, även fast jag suger på bowling var dt kul iaf! Kvällen avslutade vi sen med lite te och mackor tsm med Linn och Ylva, über! Lite kul att vi kan hitta på saker tsm, nästa vecka står mer saker på programmet. Till helgen ska vi ses och laga mat med några från klassen hos Gabbi som bara bor en liten bit bort från oss ;)


Sen hoppas jag på att gå lite mer runt i stan, dt är så fint här! igår var jag ute och powerwalkade en timma nere Mediahafen igen, jätte skönt. Hihi, en sak som va lite roligt som hände när vi gick till skolan igår va att dt kom från två killar till mig och frågade allvarligt: Ist Sie Carolina aus Melrose? Jag ba: Öhh?? Ingen aning om vem de syftade på överhuvudtaget. Alltid kul med lite sånna små highlights då och då ;)


//Malin


Mina shoppingfynd!

   

Ny väggdekor + nytt bord från IKEA!

 

Bowling!

   

  Elin Elin och Linn kör hårt!  

Malte + swedish girls! Ylva,Linn och Elin

  

Glada WG:are, Malte,Trevor,Linn,Chris (Trevors kompis) och Pamela 


Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards