My Life In Germany

Alla inlägg den 19 februari 2011

Av Malin Helmker - 19 februari 2011 09:56

Jahopp, då var dt dags för Elin att åka hem till Sveariket nu under lååånghelgen fram till ons, så igår efter skolan hade vi en riktig lyxmiddag innan dt va dags att åka till flygplatsen och jag följde såklart med ;) Är faktiskt lite avundsjuk att jag inte bokade biljetter med, vill också hem och träffa alla!


  

übermiddag!! ;)  

Utsikt över Düsseldorf International Airport (Tysklands 3:e största flygplats )från Starbucks!

     

  

  


Så dt blev lite tomt utan Elin, men fyra dagar går ju fort hoppas jag! Men dt är ju skönt att vara ledig också, nästa v.9 & 10 har vi också ledigt må+ti, über! Jag har inte jätte mkt planer, ska plugga endel iaf eftersom vi har prov igen på ons sedan ska vi även börja läsa Anne Franks dagbok på tyska. Lite annat blir dt såklart, ikväll blir dt förmodligen förfest här och utgång i altstadt :)


Igår kväll var jag på bio med Gabriella och såg Black Swan! Visserligen såg vi den på tyska, men dt gick faktiskt oväntat bra ändå. Grymt bra film med Natalie Portman i huvudrollen, kan verkligen rekomendera den! Den hade premiär här i mitten av januari tror jag och kommer till Sverige i början av mars! So go & see it :)


  


Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards