My Life In Germany

Alla inlägg den 15 februari 2011

Av Malin Helmker - 15 februari 2011 22:36

Idag var det dags för en tedag!, bra med lite avbrott från de 364 andra kaffedagarna ;) På f.m besökte vi Teekanne i Düsseldorf som är en av de främsta teproducenterna i Tyskland och har sitt säte och fabrik just i Düsseldorf. Främst är de mest kända för att ha uppfunnit tepåsen. Vilken fall som helst fick vi en guidad tur i fabriken och även provsmaka lite olika tesorter, men det var inte direkt dt bästa teet jag smaka. En sort fastnade jag lite extra för, turkisk äpple, så jag köpte med lite hem.


Dt blev även lite te hemma ikväll, ein ganzen Tee tag!


/Malin


  

"Heisse Liebe", det luktar gott innan man dricker dt men smakar urrkkk!

    

Vi i snygga outfits innan guidningen i fabriken

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards