My Life In Germany

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Malin Helmker - 17 februari 2011 23:05

Ytterliggare en dag i vårens tecken i Düsseldorf, lite kallare idag men ska inte klaga eftersom vi har mellan 5-10 grader varje dag =) Hemma har jag hört att vintern kommit på allvar igen, -20 grader hörde jag att dt va hemma i Örebro, är faktiskt glad att jag numera är düsseldorfare!

  

Nu är dt faktiskt bara drygt 2 veckor kvar till highlight of the year, CARNEVAL! Då klär de flesta ut sig och festar runt i flera dagar, höjdpunkten är under helgen 5-6/3, sedan är dt helgdag på måndagen (Rosenmontag) och vi är även på tisdagen och tur är väll ;) Efter skolan idag gick vi först till Lauritz där Ylva jobbar och hälsade på och alldeles brevid ligger Partydiscount (kostymparadis) så vi gick dit och tittade lite på kostymer och mkt mer! Fanns hur mkt som helst där inne. Jag tror iaf att jag vet va jag ska vara, men är inte helt säker än, we will see ;) Vi va säkert där mer än över en timma, efter dt blev dt lite plugg. Nu har vi långledigt till på onsdag, och då har vi naturligtvis ett nytt prov. Så dt blir att göra tills dess. Elin åker hem imorrn och kmr tillbaka på tisdag kväll, så jag följer med henne ut till Flygplatsen och vinkar av henne! På tal om flyg, har jag nu bokat flyg hem till Sverige och prisutdelningen i Borås, Düsseldorf-Landvetter via Amsterdam lö 19/3 och hem sedan söndagen! Ska bli superkul!


Jag har inte jätte mkt planerat för helgen, men imorrn blir dt middag här i huset och på lördag utgång med tjejorna :)


//Malin


      

    

YEAHH!


  

überställe!

      

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards