My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Kattsnack och lite bilder från min nya suite ;)

Av Malin Helmker - 3 februari 2011 20:55

Hallooo!


Efter det låånga inlägget i tisdags natt tog jag en liten paus igår, dessutom hade vi lite annat för oss. Bl.a var vi i Altstadt och firade en kille den andra gruppen som fyllde 25, så dt blev ganska sent igår som tur hade vi sovmorron idag. Vi trivs jätte bra här, och tillskillnad från våra förra WG-rommies verkar dt bo lite mer sociala människor här :) Så nu är dt rikitgt trevligt att sitta i köket, dessutom är det mkt fräshare! Det är dock lite kallt i mitt rum. Men det är nog för att det är ett lite äldre hus också.


Igår kväll kom äntligen den efterlängtade SVERAKlistan för Årets Katt 2010 ut! Är så nöjd =) Men tyvärr är alla resultaten inte inlagda så just nu står Alexia på 2:a plats (vuxna korthårshonor), men om man lägger till resterande resultat kommer hon förmodligen gå upp till 1:a plats! Det känns verkligen helt underbart. Hon är egen uppfödning och från min allra första kull, så dt känns väldigt speciellt. Det känns alltid lite mer när det är avkommor ur egen uppfödning som vinner.


Det som är säkert är att Alicia (SC Tintomara's Roxita Rox) blir 2:a bästa avelshona! Känns så kul. Hon är med för andra året i rad, förra året blev hon 1:a. Zimba (EC S*Dynamo Zimba) föll precis ut ur från top 3 och hamnar på en hederlig 4:e plats, precis som förra året. Bägge fick poängen 37,8p (bättre än deras snitt förra året), vilket jag är mkt gald över! Jag är så tacksam över alla som gjort detta möjligt och ställt ut deras avkommor under årets utställning! Ett särskilt tack ägarna till:


IC S*Golden High's Abra Kadabra (BURn, äg Tintomara's)

IP S*Golden High's Alfonzo Angelo (BURc, äg SE*Altona's Kitten's)

CH S*Golden High's Bella Donna Sweetin (BURa, äg RU*What Else)

S*Golden High's Benson Key of Vioel (BURc)

S*Golden High's Bonnie Noel Bell (BURc)

S*Golden High's Burning Love of Hope (BURa, äg S*Berliner Mauer's)

S*Golden High's Beauty Fairy Tale (BURn, äg S*Alamaa's)


SE*Jaktfjällan's Andor Emanuel (BURa)

SE*Jaktfjällan's Sigvard Emanuel (BURn)

SE*Jaktfjällan's Sixten Emanuel (BURb)

SE*Jaktfjällan's Signe Fabiola (BURa, äg SE*Jaktfjällan's)


Utan er hade inte blivit så fina avelspoäng! Under året har avkommor från S*Golden High's presterat:


6xBIS

Alexia Yo Sweetin x5

Beauty Fairy Tale x1

11xNOM

Alexia Yo Sweetin x10

Alfonzo Angelo x1

13xBIV

Alexia Yo Sweetin x11

Abra Kadabra x1

Bella Donna Sweetin x1

1xBOB

Alexia Yo Sweetin x1


1xBIS Uppfödning

2xBIS-Kull (B-Kullen)


Dessutom blev det lite titlar!

Abra Kadabra blev Internationell Champion i Neastved (Danmark) 26/9

Alfonzo Angelo blev Internationell Premier i Oslo (Norge) 3/5

Bella Donna Sweetin blev Champion i Moskva (Ryssland) 4/12

Alexia Yo Sweetin blev Supreme Champion i Stockholm 13/11


Jag är mäkta stolt!! =) Så därför blev dt lite skryt idag :)

En riktig burmapower på listan blev dt! Hela 6/10 första 1:a placeringar är burmor! Känns så kul :) Och en hel del burmor hamnade även på top 3.


Mer bloggande om årets katt kmr i nästa inlägg! Kan annars hålla på hur länge som helst =)


//Malin


Inte världens bästa bilder, här bor jag iaf!

   

Min provisoriska garderob och sminkhörna!      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards