My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Då var det fredag igen :)

Av Malin Helmker - 4 februari 2011 15:02

Ännu en vecka börjar lida mot sitt slut, imorrn har vi varit här i 3 veckor! Kan knappt tro det själv.


I helgen blir det endel plugg såklart, imorrn måste vi gå och skriva in oss att vi bor på den nya adressen. Sedan ska vi försöka strosa runt och utforska stan lite mer och även testa på nattlivet, imorrn kväll ska vi gå ut och fira en av de svenska tjejorna som bor här, så dt ska bli jätte kul! :)


Jag väntar fortfarande på att SVERAKlistan ska uppdatera sig. Tydligen har alla resultat från utställningen i Varberg 31/7 rederats ur sytemet, lite typiskt då Alexia saknar just fick en BIS på den utställningen. Men den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge ;) I onsdags scanndes Alexia på hemmaplan av Lennarth Nilsfors för HCM och visade sig vara HCM-normal. Alla värden var jätte bra. Nu får jag se om jag ska para henne i framtiden, först blir det nog Alicias tur.


  


Jag är ändå jätte glad för Alicia och Zimbas del. Lite synd att Zimba precis åkte ner på 4:e plats med sina 37,8p, 3:an har nämnligen 37,9p. Men så är dt.

Alicia och Zimba ställdes ut som avelshona/hane 7ggr och fick totalt 5xBIS var. Men jag är så glad att både mor och dotter hämnade bland top tre! Dessutom blev mormorsmormor till Alexia EC & EP Tintomara's Zunny Girl (BURn) 1:a Årets Katt Veteran.


Jag vill även passa på att gratta till alla ni som fått fina placeringar på listan!

Hoppas vi ses i Borås 19/3, en kväll jag absolut inte vill missa :) 


Jag får ursäkta mig för er som läser bloggen och inte är så intresserade av katter, men nu när det är lite aktuellt med Årets Katt blev jag lite sugen att även blogga lite kattsnack ;)


/Malin


En av mina utflugna kissar! IC S*Golden High's Abra Kadabra (son efter Zimba och Alicia) ägs av Tintomara's. Detta foto är tagit av hans fodervärd Maggan som varit så gullig och skickat dt till mig :)


"Abbe" har lämnat en kull efter sig. En av hans avkommor Tintomara's Tajger Woods fick också endel utställningsframgångar 2010, 2xBIS,1xNOM och 2xBIV-T som ungdjur/junior. Förra året blev Abbe bästa ungdjur/junior i Burmaklubben 2009.

  

Denna lilla underbaring CH S*Golden High's Bella Donna Sweetin, bor hos Maria (RU*What Else) i Moskva, Ryssland

 


Dessa UNDERBARA små burmisar är Zimbas barnbarn. Zimbas dotter S*Activity's Elin (BURn) ur hans första kull är mamma =)

Kullen finns i Norge hos (N) Snotra's


Elin bor tilsammans med kullsystern S*Activity's Emelie (BURc) som för övrigt ställs ut endel i Norge, förra året blev bägge nominerade på Trönderkattens utställning i Trondheim.

        

Zimba lever nu livet som en glad 7-åring, kastrerad sedan mitten av december.

  

Underbara Alicia, blev Supreme Champion i Sthlm 11/12!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards