My Life In Germany

Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Malin Helmker - 19 januari 2011 20:47

Idag blev verkligen helt awesome! ;) Förutom att vi missade bussen in till Neuss där vi byter till S-bahn, men som tur va kunde vi ta ett snabbtåg därifrån sen så det löste sig. Hehe fastän vi hade sovmorron till kl.13 var det ingen garanti att komma i tid ;)


Idag hade vi en ny lärare, även hon var jätte bra! Så det känns faktiskt toppen med skolan hittils :)


Efter skolan gick vi ut på en liten shopping runda, vi hade först tänkt att vänta lite med det men vi blev så taggade idag. Düsseldorf har mkt att erbjuda, gott om shoppinggator och gallerior vilket förvåndade mig lite eftersom det inte verkat finnas mkt till shopping i andra delar av Tyskland. Faktiskt är Düsseldorf och Köln de enda städerna i Tyskland som har Gina Tricot! Så där var vi naturligtvis inne och fyndade lite bl.a :D Tillskillnad från i Sverige hänger faktiskt mkt snyggt kvar i affärerna, jag vet inte men tyskarna är kanske inte lika modegalna som oss svenskar?


Även fast vi blev några euro fattigare idag var det helt klart värt dt! Nu blir det lite plugg och annat innan sängen! Sovmorrn imorrn igen :)


Grüs

Malin


  

          

Mina fynd idag från HM, tröjan kunde jag bara inte motstå!

  

Fynd från Gina, 2 toppar, 1 schal och ett par velour leggings.

  

...samt vårat nu mera provisoriska matbord! :P

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards