My Life In Germany

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Malin Helmker - 23 januari 2011 19:51

Miaoo, Alexia vid tangenterna! =) Blev så glad när min lilla bäbis var med på skype idag, hoppas att jag peppade henne rejält inför nästa veckas utställning!

  

Idag har vi tagit dt ganska lugnt och dt är nog meningen dt, en sak man bör veta när man kmr till Tyskland att så gott som allt är stängt på söndagar! Idag åkte vi in till stan för att vi trodde att åtminståne ngt va öppet, men icke sa nicke! Så dt blev liter varm choklad på shoppingcentret Arcaden och åka tillbaka till förorten. För min del blev dt lite powerwalk efteråt ;)


Vi har tänkt på lite saker om skillnaderna mellan här och i Sverige. Som jag skrev i ett inlägg tidigare i veckan om shopping och att tyskarna kanske inte va lika modegalna som oss svenskar kanske dt kan bero på att i Sverige gör man mkt reklam för kläder och mode och här mest för mat och dricka. Inget fel med dt, bara sånt man lägger märke till.


  

Arcaden i Bilk, och bara 100m bort från vårat nya WG! Här finns inte bara shopping utan gym + simhall =D

 

Vägen till vårt nya hem, Bachstrasse 149 är adressen! dt rosa huset :)

  

  

Har kattlivet nått Kaarst??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards