My Life In Germany

Alla inlägg den 29 januari 2011

Av Malin Helmker - 29 januari 2011 18:40

Kan knappt fatta dt, idag har vi varit här i 2 veckor! Tiden går jätte fort =)

Tyvärr verkar dt som många av oss i gruppen börjat bli lite krassliga i slutet av veckan, och igår börja jag att känna mig lite febrig och hostig så vi tog dt lugnt igår kväll. Idag har vi varit i metropolen Neuss och shoppat lite, mest till våra nya rum på Bachstrasse. För min del blev dt bl.a 2 ljushållare, blåa såklart!


Sen fick vi lite bråttom hem eftersom jag gärna ville se livesändningen från kattutställningen i Örebro, men vi hade tagit dt ganska lugnt och helt plötsligt fick jag ett sms att kat.3 och kat.1 skulle börja och köras samtidigt = panik, men vi hann hem och missade inget. Kvaliteten var über, super kul att se! =D Så nu efter dryga 2,5 efter paneltittade hade vi tänkt att rulla in till Düsseldorf men pga. vi bor här i hålan Kaarst går dt inga förbannade bussar hem! Tyvärr fick vi inte flytta denna helg så vi blir därmed strandsatta IGEN! =( buhuuu, tills på tisdag bara, sen hoppas vi på att leva livet resterande helger.


Imorrn kommer jag säkert gå upp tidigt och följa morgondagens utställning då Alexia och Lina är på plats! =D


Grattis alla dagens vinnare! Speciellt till min favorit SW'07'09 EP (N) Laksjöens Louise DSM (svartvit manx) som blev BIS-kastrat och BIS-veteran idag! =D äg. Anna Zander!


Super grattis till Madde och hennes skogisar! Hennes kull kom 2:a och en av hennes avkommor S*Luddhuvedz Fengari blev Champion och NOM idag!


Sisst men inte minst får vi inte glömma släkten! ;) Både Zimbas bror (GIP S*Pärlby's Arv, BURb) och son (SE*Jaktfjällan's Andor Emanuel, BURa) var på plats! Arv blev idag Grand Int Premier och Andor Ex1 med en jätte fin bedömning =) Så kul!


//Malin


  

LIVESÄND PANEL DIREKT FRÅN ÖREBRO! Teknikens under ;) Block och penna fram såklart =D Love it! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards