My Life In Germany

Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Freitag!

Av Malin Helmker - 21 januari 2011 15:29

Jahopp då var det dags för våran första Wochenende ;) och nu har Martin precis gett oss 2 euro och lämnat lägenheten, Party! ;) nejdå vi lovar att ta det lugnt och ta hand om vårt place! Usch köket här gör mig crazy, förrut ramla dt ner massa grejor på kaffet som jag hade hällt upp, gahhh!


Helgen ska vi tillbringa med att imorrn åka och kolla på Flohmarkt i Düsseldorf som är varje lördag och på kvällen får vi se var det bär av, kanske slutar det med utgång i Altstadt lr i Mediahafen. Visste ni att Düssldorf kallas för världens längsta bardisk? :) Jag hoppas att det fortsätter att vara milt ute, vi har nog faktiskt haft mellan 5-10 grader varje dag men alldeles nyss snöade dt lite faktiskt. Vi hoppas ändå på en tidig vår här! Det bästa av allt är nog att vi slipper slasket och halkan hemma. Jag gjorde nog en liten miss som extra köpte och tog med nya vinterskor.


Ikväll ska vi åka in till stan och träffa Holger och kolla in vårt nya WG! =) Sen blir det tillbringa kvällen tsm med några av de andra resten av kvällen ;) Vi ser verkligen fram emot att flytta, snart bara 1 vecka kvar här ute i förorten. Det blir rätt mkt resande för vår del, ca 2 timmar om dagen så dt ska bli skönt att sen bo i centrala Düsseldorf. 


Tiden går verkligen fort, sitter och tänker tillbaka på förra veckan då jag hade allt detta framför mig, hur pirrig och förväntansfull jag vardå jag packade ihop mitt pack och pack. Men allt känns faktiskt jätte bra nu. Skolan funkar bra och det känns verkligen som att det var ett tag man pluggade tyska, dt är nog grammatiken framförallt som är knackig men jag är ju här för att lära mig och ser fram emot 23 ytterligare veckor här! "Morgenstund hat Gold im Mund", var mottot från dagens lektion med Stephan, så det är bara att leva efter att varje dag har något att ge!


Nästa helg på hemmaplan i Örebro är dt dags för NERKs januariutställning, och fastän inte jag är hemma är förståss mina burmisar Alexia & Lina på plats på söndagen. Mamma är snäll och ställer ut de små vännerna samtidigt som hon ska hjälpa till i "Stenkattens" monter! Kom gärna dit och titta ni som vill och kan =) NERK utställningarna är alltid bra och välorganiserade! Usch dt blir nog en riktig nagelbitardag för min del! Jag är alltid nervös på utställningar och vad kommer jag inte bli nu?? Själv ska jag faktiskt anmäla mig till "Crosslauf" som är i Düsseldorf nästa lördag 7 och 14 km, tror att det blir 7km för min del. Det blir nog bäst så kan jag lugna ner nerverna lite inför söndagen.


Schönes Wochenende!

Malin


  

Idag testa vi u-bahn eftersom jag tjatade ;)

  

Lightening of heart i detta lampfattiga rum!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 21:55

Det har blivit så otroligt grönt i Ddorf!      Floragarten   Kolla skillnaderna!   Rheinprommenaden i Februari     ..ett par månader senare i Maj    Mediahafen i februari Mediahafen i maj   Och tillslut vårt kära Bachstr...

Av Malin Helmker - 8 maj 2011 11:38

Ja sommaren har verkligen landat på riktigt här i Düsseldorf, nu under helgen har dt varit uppmot 30 graders värme! über ;)   Jag och Elin förra helgen på Königsallé :)       Nu har jag inte bloggat på över två veckor men för att sammanfatta ...

Av Malin Helmker - 21 april 2011 07:42

Nu har jag verkligen blivit urusel på att blogga, men jag får skylla på mina arbetstider. Kommer först hem vid halv sju tiden och då vill man även försöka hinna göra andra saker innan man går och lägger sig igen ;)   I förra inlägget som jag skre...

Av Malin Helmker - 8 april 2011 07:53

Guten morgen & Heej alla bloggläsare!   Idag är jag uppe riktigt tidigt trots av vi börjar sent idag, men kände ändå att jag ville blogga lite innan helgen eftersom jag åker till Sverige idag! =D   Nu vet jag att dt varit en evighet sedan jag...

Av Malin Helmker - 29 mars 2011 23:21

Solen fortsätter att skina över Düsseldorf, forfarande mellan 15-20 grader varje dag! Så härligt kan ni tro =)   Egentligen borde jag inte blogga så här sent, men kunde inte bara låta bli! Imorrn ska jag nämnligen åka till praktiken lite tidigare...

Presentation


Malin (19 år), från Örebro men bor och pluggar tillfälligt i Düsseldorf!

Jag är en kattgalen tjej som föder upp burmor under stamnamnet S*Golden High's =)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards